ILMAINEN TOIMITUS YLI 65€ TILAUKSILLE. Postin lakon aikana kotiinkuljetukset Schenkerilla 10€.

ROKUA Skincare - Face The Nature

Pur Hyvinvointikauppa
300 255

Keväällä 2018 kiersin ympäri maailmaa eri kosmetiikkaliikkeissä tutkimassa, mitä ihonhoitotuotteita miehille on tarjolla. Yllättävää oli huomata, että kun astui kosmetiikkaliikkeeseen Ruotsissa, Saksassa, Pohjois-Amerikassa tai Etelä-Koreassa, niin miehille kehitettyjä ihonhoitotuotteita oli surullisen vähän. Kun myyjiltä kysyi erikseen, eikö ole mitään muita brändejä tai tuotteita miehille, kuin nämä muutamat samat mitkä löytyvät maailman jokaisesta kosmetiikkaliikkeestä, niin vastauksena oli aina, että voit hyvin käyttää näitä naisille suunniteltuja brändejä ja tuotteita – tämä oli juuri se vastaus mitä eniten pelkäsinkin.

Vankkumattomana tasa-arvon kannattajana on valitettavaa todeta, että miehen ja naisen ihot ovat erilaisia. Miehen ihossa on enemmän testosteronia kuin naisen ihossa, minkä takia miehen iho on noin 20-25% paksumpi. Testosteroni lisää ihon paksuutta, epidermiksen kerroksia ja dermiksen kollageenia. Testosteroni stimuloi karvanmuodostusta ja muuttaa talirauhasten määrää ja kokoa, sekä muuttaa hien laatua ja tekee siitä happamamman. Seurauksena tästä miehen iho on siis paksumpi ja rakenteeltaan karkeampi kuin naisen iho, talineritys on voimakkaampaa ja iho hieman happamampi, dermis on paksumpi ja siinä on enemmän kollageenia sekä hiusverisuonisto vahvempaa, joten couperosaa on miehillä naisia vähemmän.

Olen toiminut vuodesta 2003 ihonhoitoon liittyvien tuotteiden parissa ja yhteensä noin 20 vuotta erilaisten kuluttajabrändien kanssa, viimeisimpänä suuren kansainvälisen kosmetiikka- ja kodinhoitotuotteita valmistavan bränditalon johtajana. Olin näköalapaikalla, josta oli helppo havaita miesten ihonhoitomarkkinan kasvunäkymät, mutta samaan aikaan ihmettelin, miksi kaikki ihonhoitotuotteet oli suunniteltu vain naisille. Vaikka miehen ja naisen ihot olisivatkin samanlaisia, tänä päivänä kuluttajat kaipaavat juuri heille suunniteltuja tuotteita ja brändejä, jotka puhuttelevat juuri sitä tiettyä kohderyhmää.

Perinteiset ajatukset maskuliinisuudesta ovat muuttuneet. Enää ei tarvitse olla niin äijä, vaan jokainen voi olla juuri sellainen kuin haluaa. Surullista on edelleenkin huomata, että moni miestentuotteita markkinoiva yritys ajattelee, että kaikki miehet lukevat Tekniikan Maailmaa ja arvostavat vain muskeleita sekä autoja ja moottoripyöriä. Näin ei onneksi enää ole.

Halusin rakentaa miehille ihonhoitobrändin, joka on helposti lähestyttävä, laadukas, ympäristöystävällinen ja valmistettu pohjoismaisista luonnollisista raaka-aineista. Tuotteiden pitää tuoksua miedolta ja raikkaalta sekä antaa mukavan tunteen juuri miehen iholle. Täysin uuden brändin luomisessa on ollut mieletöntä, kun ei ole tarvinnut tehdä kompromisseja, vaan jokaisen yksityiskohdan on voinut toteuttaa haluamallaan tavalla. Nimensä brändi on saanut kansallispuistosta, joka sijaitsee Pohjois-Pohjanmaan maakunnassa, noin 30km Oulusta Kajaanin suuntaan. Rokuan kansallispuisto kuuluu myös Unescon globaaliin luonnonpuisto-kokonaisuuteen.

ROKUA Skincare kehittää ja valmistaa tuotteita, jotka vastaavat tarkasti kohderyhmäkuluttajan tarpeita sekä rakentaa vuorovaikutteisen, vastuullisen ja puhuttelevan brändin, jonka tarkoitus on luoda hyvinvointia kuluttajilleen sekä pitää huolta ympäristöstä vastuullisilla ja ekologisilla valinnoilla ja toimintatavoilla. Kun otamme raaka-aineemme luonnosta, haluamme myöskin antaa sinne jotain takaisin. Niinpä lahjoitamme vuosittain yhden prosentin liikevaihdostamme ympäristömme hyväksi. Vuoden 2019 yhteistyökumppanimme on WWF-Suomi, jonka kanssa ROKUA Skincare tekee yhteistyötä Itämeren suojelemiseksi.

Haluamme pitää tuotevalikoimamme selkeänä ja helposti lähestyttävänä helpottaaksemme kuluttajien ostopäätöstä. Tästä syystä olemme alussa lanseeranneet vain ne ”must have” -tuotteet, eli kasvovoiteen, kasvojenpuhdistustuotteen ja partaöljyn. Tuotteet sopivat kaikille ihotyypeille ja ovat erityisen hyviä myös atooppiselle iholle. Tuotteet ovat myös täysin vegaanisia.

ROKUA FACE MOISTURIZER

ROKUA FACE MOISTURIZER on tehokkaasti kosteuttava kosteusvoide kasvoille, joka antaa iholle välittömästi rauhoittavan, viilentävän ja virkistävän tunteen. Miellyttävä kevyt koostumus imeytyy nopeasti jättäen ihon pehmeäksi ja hyvinvoivaksi. Kasvovoide sisältää mm. mustaherukansiemenöljyä, joka pehmentää ja ravitsee ihoa ja sisältää runsaasti iholle hyödyllisiä omega-rasvahappoja, vitamiineja ja antioksidantteja. Kasvovoide sisältää myös hyalyronihappoa, polysakkaridia, mentolia ja kuusenkärkkäuutetta.

ROKUA FACE WASH

ROKUA FACE WASH on hellävarainen kasvopuhdistusgeeli, joka virkistää, rauhoittaa, viilentää ja antaa raikkaan sekä puhtaan fiiliksen. Face Wash sisältää hieman myös mentolia, joka viilentää kivasti ja antaa tosi raikkaan fiiliksen päivään. Tuotteessa on myös ratamouutetta, joka rauhoittaa ihoa ja vähentää tulehdusta ja punoitusta.

ROKUA BEARD OIL

ROKUA BEARD OIL on partaa pehmentävä ja ihoa hoitavat partaöljy, joka vähentää ihon hilseilyä ja kutinaa. Se pitää parran vahvana ja antaa sille tervettä kiiltoa. ROKUA BEARD OIL toimii hyvin myös kasvoseerumina sekä parranajon yhteydessä hyvin rauhoittavana tuotteena. Partaöljy sisältää kylmäpuristettua pellavaöljyä, joka pehmentää ja ravitsee ihoa sekä runsaasti omega-rasvahappoja. Hiilidioksidiuutettu mustaherukansiemenöljy sekä auringonkukkaöljy sisältävät runsaasti antioksidantteja, rasvahappoja ja vitamiineja. Kylmäpuristettu risiiniöljy samoin pehmentää ja ravitsee ihoa mutta myös tukee karvan kasvua tehden karvasta myös pehmeän.

Haluamme tehdä asioita hieman eri tavalla kuin kosmetiikkamarkkinoilla yleensä on tehty, ja siitä hyvänä esimerkkinä on brändifilmimme, joka on palkitun mainoselokuvaohjaaja Juho Konstigin käsialaa.

Mukavaa syksyä, pitäkää toisistanne huolta :)

Jari Niitynperä, ROKUA Skincare brändin perustaja

Jätä kommentti

Sinun täytyy kirjautua sisään jättääksesi kommentin.